zondag 31 juli 2011

Op zoek naar trails in Leidsche rijn

Net terug uit de Ardeche, waar heel mooie trails waren. Was het wel even wennen aan het vlakke Hollandse platteland. Vandaag had ik mij voor genomen om eens in de buurt te gaan naar wat off road.

Best lastig in een van de grootste Vinex lokaties van Nederland.

Dus vanmorgen vroeg op weg gegaan op mijn Salomon CrossMax en de hardlopoprugzak met wat drinken. Normaal loop ik de Rijnkennemerlaan via het fietspad, nu ben ik midden over het gras gegaan. Best een ander gezicht en gevoel. Bij het Lint niet over het asfalt, maar over het ruiterpad er vlak naast.

Bij de Haarijnse plas aan de zuidkant het wandelpad op door de Thematervelden. En helemaal slingerend naar Haarzuilens. Veel vogels en hazen gezien.  Bij Haarzuilens het kronkelpad op dwars door de velden op weg naar de Hamtoren.

Vanaf daar was zo’n beetje het off road op, tot aan het Leidscherijn Park ( ook wel bekend als het Maxima park ). Daardoor heen geslingerd kwam ik na bijna 15 kilometer weer terug bij huis.

Blijkt toch best veel off the road te zijn in Leidscherijn. De volgende keer maar eens richting de A12 en Veldhuizen daar is ook nogal wat off the road te vinden. En met mijn CrossMax is het ook geen probleem om stukken op asfalt te lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten