zondag 24 juli 2011

Trailrunning in de Ardeche Vert

Afgelopen 3 weken waren we op vakantie in de Ardeche Vert. Dit is het noordelijkste, onbekendste deel van de Ardeche. De camping waar we stonden was een aanrader, zeker voor tentkampeerders. Vlak voor de camping zag ik zo’n paal staan met geel ‘hoedje’. Dit bleek een wegwijzer te zijn van zeer veel wandelroutes.

In Ardoix het plaatsje het dichstbij de camping zag ik een groot informatie bord staan over deze wandelroutes. Er bleek in het gebied een uitgebreid wandelknooppuntennetwerk te zijn. Een waar paradijs dus voor de wandelaars en zeker hardlopers. Er liep zelfs een wandelroute over de camping.

De wandelroutes waren voor Franse begrippen goed aangegeven, maar moest toch soms goed zoeken naar de markering. De trails waren uitdagend, steile klimmetje en soms een technische daling. Fraaie vergezichten en koele bossen. Gelukkig had ik mijn Salomons CrossMax en mijn trailrugzak meegenomen. Daardoor kon ik heerlijk over de trails lopen en was het ook niet erg toen ik een keer de markering niet meer kon vinden en opeens de route mij tegemoet kwam, (??) en daardoor de Garmin pas bij 19 kilometer stilstond en dat bij 25 graden.

Heb dus een heerlijke vakantie gehad en erg mooie trails gelopen. Was weer 100% genieten. En de Ardeche Vert is dus de moeite waard ook voor de trailrunner.

1 opmerking:

  1. Hallo Frank,

    ik ben op zoek naar dat bord in Ardoix maar kon het afgelopen jaar niet vinden. Dit jaar wil ik weer die kant op met trailschoenen. Kun je eens uitleggen waar in het dorpje dat bord staat, of is er een www adres van dit netwerk?
    bedankt alvast.
    Sander

    BeantwoordenVerwijderen