dinsdag 7 februari 2012

Het asfaltspook

Afgelopen week werd de Midwintermarathon georganiseerd en deze ging ‘gewoon’ ongeacht het weer. Heet niet voor niets MIDWINTER….

Ik had mij ingeschreven samen met Herwin om de Asselronde van 27,5 km te gaan lopen. Als doel voor de winterperiode in de lange termijn voorbereiding op de Marathon du Mont Blanc in juli 2012.

 

Vanwege familie logistiek moest ik met de trein van Utrecht naar Apeldoorn. Nou dat werd het niet, want de NS gaat niet ‘gewoon’ door ongeacht het weer.

Velen excuses later reden ze nog steeds niet.

 

Change of plans dus maar.

Na de zwemles van de jongste dochter mee gereden naar Velp. Daar via het Rozendaalse veld en de Posbank naar Dieren en de schoonouders gelopen.

Dat was eigenlijk een erg heerlijk alternatief voor de 27,5 km op asfalt.

Want 90% van de route was off-road.

Dus goed aangekleed, de rugzak vol met drinken en eten, trailschoenen aan en gaan.

Na een heerlijke 2 uur genieten, kwam in na bijna 20 kilometer weer ‘beneden’ in Dieren aan.

 

Moet wel eerlijk toegeven dat ik een beetje opzag tegen de 27,5 kilometer alleen maar op asfalt, mijn lichaam vind dat niet helemaal top.

Na de Amsterdam Marathon van afgelopen oktober 2011, had ik al wel een gevoel dat zo lang over asfalt niets voor mij is.

Geef mij maar zo veel mogelijk off-the-road. Trailrunning dus.

 

Ik ga in de toekomst opletten welke wedstrijden op asfalt ga lopen, zo min mogelijk.

Ik denk dat voor mij de asfaltgrens op een halve marathon gaat liggen, maar liever minder

Zo dat is gezegd Winking smile

Geen opmerkingen:

Een reactie posten