dinsdag 26 april 2011

Tweede paasdag, loopdag

Op 2de paasdag staat Utrecht altijd in het teken van de Utrecht Marathon en alle onderdelen die daar bij horen.

Een vriendin had gevraagd of ik met haar de 10 kilometer wilde lopen. Leek mij wel wat, weer eens wat anders dan de halve marathon, die ik normaliter loop.

Maar aangezien de voorbereiding voor de Graubunden Marathon ook doorgaat, wilde ik meer lopen dan alleen maar een 10 kilometer.

Plan was dus om lopend vanuit Leidscherijn naar de start te lopen, daarna een redelijk snelle 10 kilometer te lopen en daarna via een andere weg weer terug naar huis.

Het weer was gisteren erg goed, alleen de temperatuur wel hoog. Dus had ik besloten om met mijn Salomon Trailrugzak te gaan lopen en de Camelbag helemaal te vullen met water en een paar scheutjes Elete electrolyte addin. Compressiekousen zou ik pas voor de start beslissen.

In een rustig tempo heen gelopen, dat resulteerde in een inlooptochtje van 5 kilometer. Niet veel maar de spieren waren goed wakker geworden. En had ik al gezegd dat het warm was? Zelfs om 10.00 ‘s ochtends al.

Daarna vriendin getroffen bij de ingang van de Jaarbeurs en het startvak in gegaan.

De eerste kilometer over de Croeselaan was eigenlijk te smal voor de 3500 gemeldde deelnemers aan de 10 kilometer. Iedereen liep iedereen in de weg waardoor er aardig wat lopers op het fietspad gingen lopen waar ze weer tussen de fietsers kwamen. Niet ideaal dus. Nadat we richting Kanaleneiland draaide ging het beter, weg werd breder. Na een korte lus door Kanaleneiland op weg naar de Utrechtse Singels en de Malibaan. Wel bijna gevallen over een on oplettende moeder, die een gevallen rammelaar belangrijker vond dan de veiligheid van de lopers.

Daarna ging het lekker, kwamen aardig in ons ritme. Wel er goed op letten dat we niet te hard gingen. Dat zouden we bewaren voor het slot. Gelukkig veel schaduw op het binnenstad gedeelte van het parkoers.

Eind van de Malibaan een U bocht en via een verzorgingspost voor een paar sponsen terug naar de Croeselaan.

Bij het opdraaien van de Croeselaan, tempo verhoogd en in een lekker straf tempo de finish na 52.23 gepasseerd. Erg tevreden zeker van wege de warmte.

Daarna een beetje uitgerust en vrouw en kinderen begroet. Leuk dat ze bij de finish stonden.

Nadat de Marathon gewonnen was door Michel Butter, heb ik de rugzak weer opgedaan en ben ik via de Meernbrug terug gelopen. Om na iets meer dan 6 kilometer weer thuis aan te komen. Heerlijk uitgelopen en zo toch zo rond de 21 kilometer gelopen.

Al met al een geslaagde dag, qua conditie zit het wel goed en was blij dat ik mij ingesmeerd had met zonnebrand crème.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten