maandag 2 augustus 2010

Hardlopen in de Drome (Frankrijk)

Afgelopen 3 weken de vakantie doorgebracht in de Drome in Frankrijk. Natuurlijk gingen de hardloopschoenen mee, en wel de trailschoenen aangezien ik hoopte op wat trails te kunnen lopen. En dat is uit gekomen.

We zaten in de eerste 2 weken op een camping in Vercheny en daarna nog een week op een camping in Menglon. Het was erg warm dus het lopen begon al vroeg op de dag. Na 9.00 vond ik al te laat.

De omgeving voorspelde veel goeds, ruige omgeving en veel bergen. De eerste 2 duurlopen waren voornamelijk om de directe omgeving te verkennen. Tussen de wijnvelden omhoog en daarna off the road via een omweg terug naar de camping.

In Die had ik tegen over de Intermarchee een outdoor winkel ontdekt, Twinner. Daar zag ik de een Salomon trailrugzak, die flink afgeprijst was. Kon het niet laten om deze te kopen.

Op de detailkaart van de omgeving had ik al gezien dat vlak bij een rondwandeling was van zo'n 15 kilometer, via een bergkam en om een rotspunt. Deze trail wilde ik zeker lopen, kon ik meteen mijn nieuwe rugzak testen.

Op de bewuste dag om 6.30 opgestaan, rugzak gevuld met water en gaan. Echt heel gaaf om in bergen de zon op te zien komen. Heb echt genoten, was echt een hele gave trail. Klim naar de bergkam was zwaar en de uit eindelijke afdaling was op veel punten erg technisch.
Na iets meer dan 2 uur was ik moe maar voldaan terug op de camping. Rugzak was erg goed bevallen. Alleen was ik vergeten om de waterzak te ontluchten, dus deze klotste wat op mijn rug.



Vanaf de camping in Menglon heb ik nog een kortere maar zeer steil trail gelopen in de buurt. Nu wel met een ontluchtte waterzak, en beviel meteen nog beter.
Deze trail was erg steil omhoog en het dalen was zeer technisch, vele losse stenen.




Al met al een gave vakantie en ook loopgebied een gave vakantie.

1 opmerking: