dinsdag 22 maart 2011

Rondje Ijsselstein en waarom ik daar altijd de weg kwijt ben

Afgelopen zondag was het heerlijk weer, zeker nadat de sluierbewolking weg was. Dus de camelbak van mijn hardlooprugzak gevuld met water een een klein beetje Elete. Compressiekousen aan en gaan.

Doel was 2 uur te lopen, ik had een aardige route uitgestippeld richting Ijsselstein en dan via de Nedereindse Plas terug.

De eerste 8 kilometer ging lekker soepel, er goed op letten om op tijd te drinken. Via de nieuwe brug bij de jachthaven Marnemoende over de Hollandse Ijssel.

Toen even op de borden gekeken voor de nummers van de fietsknooppunten om zonder al te grote omwegen door Ijsselstein heen te komen. Tot in Ijsselstein ging alles goed, tot dat ik nummer 81 nergens meer kon vinden. Daarna was de doorgaande weg ook nog afgesloten. Toen maar de op gevoel richting de recreatieplas gelopen. Uit eindelijk heb ik via een omweg en 2x vragen de plas gevonden. Wat is dat toch met Ijsselstein, ik raak er altijd de wegkwijt.

Uiteindelijk langs de skibaan, en de A2 richting Strijkviertel gelopen, met de weinige wind in de rug, warm dus.

Uit eindelijk op iets meer dan 21 kilometer uit gekomen en net iets meer dan 2 uur gelopen. Qua drinken had ik het goed uitgekiend, want ik was bijna door mijn 1,5 liter heen.

Tevens kunnen mijn eerste paar van de Asics Gel Kayano aan de wilgen, voelde aan het eind van de duurloop dat het tijd wordt voor een nieuw paar.

Tevens brengt dat mijn week totaal op 50 kilometer. De maand maart gaat lekker zo, ben de 150 kilometer al gepasseerd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten