zondag 15 november 2009

Eerste ervaring met de Asics Trabuco 12 WR

Vorige week heb ik mijn nieuwe trailschoenen gekregen, door omstandigheden pas dit weekend voor het eerst kunnen gebruiken.
Vandaag ben ik naar de Nedereindse plas gereden, daar ligt rondom de skibaan een mtb route van zo´n 4 kilometer lengte.

Ik heb de route zo'n 2,5x gelopen. Weer was niet echt lekker, regen en harde wind.
Maar daardoor heb ik wel een goed gevoel gekregen hoe het is om op trailschoenen te lopen.

Mijn ervaringen
  • De hele schoen is stuk stugger, merk ik voornamelijk bij de enkel, wel even wennen.
  • Zijkant van de zool is blijkbaar iets scherper, want ik had binnen kant van mijn enkels open gehaald. Volgende keer langere sokken aan.
  • Profiel is even wennen, maar als je eenmaal door hebt dat je veel grip hebt is vooral het dalen een stuk makkelijker. En je voelt bijna geen stenen door de zool heen

Al met al ben ik dus zeer tevreden, was natuurlijk nu nog maar een kleine 10 kilometer.
Volgende keer maar wat langer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten